vrijdag 1 juli 2011

workshop boekbinden

Op zaterdag 23 juli a.s. een workshop boekbinden in het Midden-Limburgse Echt:
een boek maken in de Koptische binding. Dit is een binding waarbij het boek helemaal plat open kan liggen;  ideaal dus  voor een journal of schetsboek. Het naaiwerk blijft zichtbaar wat een leuk effect geeft.  De binnenpagina’s zijn  katernen van 160 grams  papier, dus een mooie wat zwaardere kwaliteit.  Het grijsboard voor de kaft wordt door mij vooraf bekleed met zelf bewerkt papier, dit i.v.m. de droogtijd van de lijm.  Ik zal tijdens de workshop demonstreren hoe het bekleden in zijn werk gaat.  Na afloop heb je niet alleen een uniek zelfgebonden journal/schetsboek maar beschik je ook over de kennis om voortaan je eigen journals te maken en te versieren.


Deze workshop wordt op zaterdag 24 september a.s. herhaald in HILLEGOM.
Wil je meer weten, mail me dan even.

2 opmerkingen:

  1. jammer dat het zo ver van zwolle is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Elizabeth, ik geef deze workshops ook op locatie! Wanneer je 6 mensen bij elkaar kunt krijgen kom ik wel naar Zwolle. Ander alternatief: eind september geef ik deze in Hillegom.

    BeantwoordenVerwijderen