vrijdag 15 maart 2013

papier bewerken en meer

Er gaan heel wat metertjes papier doorheen hier in mijn atelier en af en toe voel ik me schuldig vanwege die bomen die daarvoor gekapt moeten worden ... Daarom ben ik ook zo'n voorstander van recyclen en restverwerken. Bovendien is het ook gewoon leuk om te experimenteren met wat je al in huis hebt. Hieronder een voorbeeld:
Een aantal jaren geleden maakte ik een beeldboek met als uitgangspunt deze collage:


De collage laten kopiëren in zwart/wit en in kleur:


Delen van de kopie laten uitvergroten:


Dan aan de slag:




De kopieën werden gebruikt voor o.a. deze boekjes:



Waar ze oorspronkelijk voor bedoeld waren was het uitklap-boek, waarvan hier enkele pagina's:



Vervolgens werden nog een aantal zwart/wit kopieën geverfd:


Waarvan een gedeelte werd gebruikt om boekje nummer 71 van mijn 100 boeken project te maken.


En er volgt nog meer...

5 opmerkingen: