zaterdag 6 april 2013

papier(doos) 2 en nummer 78

Er werden vragen gesteld over de  grootte van de papierdoos uit de blogpost van gisteren. Dit is 'm:



Zo mooi opgeruimd ziet hij er meestal niet uit; dat komt omdat ik gisteren de inhoud gesorteerd heb om op de foto te zetten! En uiteraard heb ik niet alleen deze doos, maar ook nog:





Als je met papier werkt is het vaak heel moeilijk om niets nieuws te kopen maar eerst je voorraad aan te spreken. De Boekkunstbeurs in Leiden is altijd weer een grote verleider ... Zó veel mooie vellen papier die roepen: KOOP MIJ  KOOP MIJ !!! Herkenbaar? ;-D

Soms ben je ook bang om een bepaald papier te gebruiken. Je hebt er immers maar één velletje van, en wat als het mislukt... (het was nog duur ook - dus eigenlijk zonde om te gebruiken)
Mensen die regelmatig dit blog lezen weten dat ik een jaar geleden te horen kreeg dat ik kanker heb en dat ik niet meer beter kan worden. Gelukkig voel ik me goed en ik probeer zo veel mogelijk gewoon mijn leven te leiden. Een van de dingen die ik geleerd heb is dat het helemaal niet zonde is om mooi papier te gebruiken en dat je vooral niet te veel moet bewaren voor "later". Het is niet vanzelfsprekend dat er een "later" komt. Je hebt alleen NU. Vandaar dat ik al die mooie en dure papieren nu eindelijk gebruik.


Deze vellen vielen ook in de categorie "zonde om te gebruiken". Ik heb er vandaag boekje 78 van mijn 100 boeken project van gemaakt. Een combinatie van papier dat ik in 1998 gekregen heb (blogpost gisteren) en het dure van de foto hierboven. Het geeft een goed gevoel!


                           

         






4 opmerkingen:

  1. Groot gelijk. NU genieten, zoveel je kunt. En je maakt er prachtige dingen mee, met al dat mooie papier.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk om een blik te mogen werpen op je voorraad mooie papiertjes en je hebt gelijk: geniet er maar van!
    groetjes
    Evelyn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk zo'n papiervoorraad!..ik vind het boekje
    prachtig geworden, mooi papier!

    groetjes Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Inderdaad bijzonder papier. Ooit volgde ik een workshop van een docente die zei: gebruik altijd het mooiste wat je hebt. Ik heb ook heel erg de neiging om mooie dingen te laten liggen voor een ooit nog te maken superproject.
    Fijn dat je je nog steeds zo goed voelt.

    BeantwoordenVerwijderen